14 april 1988, de spoel, tilburg spiegels es (witte) heeft een kunstgebit, de aanleiding van dit affiche was een giechelig telefoongesprek op 8 april, waarin monique onder andere niet geloofde dat ik de week daarop vijf affiches in de spoel zou ophangen ... dat moest dus, maar wat kon ik erop zetten? de drukmethode is boekdruk, 'spiegels' zijn palmhouten letters, de rest van de tekst is lood, de plaatjes zijn opgehoogde clichés, gedrukt werd op een proefpers, logisch. | 21 april 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar zomertijd, wintertijd ... deze tekst, en de meeste van die de volgende affiches sieren, stileerde ik uit flarden gesprekken die met me werden gevoerd, of zaken die me bij toeval ter ore kwamen... de personen van wie de (originele) teksten waren, kregen ook steeds een afdruk van 'hun' affiche(s)... desondanks verdwenen er veel affiches uit de spoel, ik hing ze op donderdag vlak voor openingstijd op, soms moest ik op vrijdag al nieuwe ophangen ... | 28 april 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar - ik wordt zo zenuwachtig van die jongen. ja, dat kun je behoorlijk zenuwachtig noemen, 'ik wordt' met -dt, maar dat is exact wat ik achter mijn rug hoorde. de afbeelding is opgebouwd uit sjabloons, die met transparante stencilinkt zijn aangebracht. | 5 mei 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar mossel & tarzan, zie ook hier voor de bijbehorende 'kaart' (klik -op die pagina- op de plaatjes voor vergrotingen en voortgang), dan is de tekst op het hieronder geplaatste affiche misschien begrijpelijker. de afbeelding is opgebouwd uit sjabloons ... in de figuren in de huizen zijn lichtere strepen te zien, de nylon haren van het 'haarsjabloon'. | 12 mei 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar charine & hessel, de vraag is dan natuurlijk of het over gewonde en bloedende harten of doorgestoken kaarten gaat ... of misschien vind ik hen wel een prachtig stel. | 19 mei 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar daar herken ik m'n eigen helemaal in ... deze 'jan' dacht dat de 'zenuwachtige' tekst van affiche 3 hierboven over hem ging... de afbeelding is opgebouwd uit sjabloons, waarbij de kleurverschillen in de stapel glazen in verschillende 'drukgangen'zijn aangebracht ... de vingers en de duim in de hand hebben wat last van 'haren' (bijvoorbeeld op de plaats waar bij sommige mensen ringen zitten). | 26 mei 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar als ik zeg dat het goed met me gaat, en zo'n piepstem kan ik me eigenlijk helemaal niet herinneren, maar wat dan wel. | 2 juni 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar de leesvaardigheid neemt af, een zesentwintig-delig pak posteerde zijn pooiermobiel (parkeren is niet het woord) uitgerekend voor een brandkraan, en vond dat híj, hij wel, alle recht had om daar te staan. | 9 juni 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar 1. kiske den slopert, drie willekeurige, elkaar opvolgende, tilburgse burgemeesters (hun bijnamen in de volksmond althans) die het aanzien van de stad driftig veranderd hebben, op een nietsontziende destructieve en poenige manier, zo werd daar toen over gedacht. | 16 juni 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar wat was onze opleiding toch fijn ... weinig inspiratie deze week. |