affiche 22

1988, tilburg

litanie tegen angst

angst is de moordenaar van het verstand.
angst is een halve dood, die volledige vernietiging brengt.
ik zal mijn angst onder ogen zien.
ik zal mijn angst over en door me heen laten vloeien.
en als hij voorbij is, draai ik me om, om zijn pad te zien.
waar de angst is gegaan, is niets meer.
alleen ik zelf blijf.

        frank herbert: kronieken van duin

een van de prominente herhalingen uit de duin-reeks, in een door mij aangepaste, hopelijk verbeterde, vertaling; het affiche is nooit verder gekomen dan eigen ruimtes, mede in verband met auteursrechten. affiche 27

1988, de spoel, welfareparty, tilburg

welfareparty

vocals: Raymond Godding
bass-guitar: Jack Puts
guitar: Gert-Jan Theeuwes
keyboards: Ad Oetelaar
drums: Riny Coppelmans

boekingen en informatie: 013- ... / ... (Jack)

volgens mij heeft het geen zin meer die nummers te vermelden, de groep is (een jaar of zes, een andere voorzanger en een naamsverandering later) opgegaan in lucht ...
het affiche is nogal een samenraapsel van technieken en inkten: bovendeel mannetje is een stempel (stempelinkt); langbenig gemaakt (met watervaste viltstift); slingers zijn stencilwerk (stencilinkt); helblauwe vlakken zijn sjabloons (aflak satijnglans, rollertje); tekst in boekdruk (offsetinkt); ik bedoel maar. affiche 53

1989, carnaval, buurthuis st. anna, tilburg

zwèègen en wèès kèèken

karreneval en wè-me daoraon doen in dees buurt

woensdag d'n irste:
de peuterspeulzaol bèt de spits aaf: smèrgus van 9 tot 11 in de ontmoetingsrömte van't buurthöske (en achet zelf nie leuk wit te maoken, d'r komt unne clown om ut oe vur te doen en zô).

vrèdag d'n derde:
op de dependaons doen groep 1, 2, & 3 van half twee tot half vier smiddags spellekes.   ge meut gerust verkleed kome, en serpentines meebrenge, mar lòt de konfettie mar tèùs ...
op de springplank zelf gaon alde groepe 4 tottemeej 8 van half twee tot half vier öt durren bol, (ók zonder konfettie, die hedde daor nie vur van nòoje,) sjonge, dè zamme un gehos worre.

nôdderaand krège al dees jonge meense un hille week-himmôl vekaansie, om öt te fiste / ruste ... affiche 54

(op de onderste cm stond:)
gemokt in de taoldrukwèrkplots

1989, carnaval, buurthuis st. anna, tilburg

zwèègen en wèès kèèken

karreneval in 't buurthèùs, en in de troubadour (hee ons gesponsord)

vrèdag d'n derde
19.00 - 02.00 troubadour begient marris mee 't ophaole van oe bonne.

zaoterdag de vierde
13.00 - 17.00 buurthèùs karneval vur hil de fermilie mee prèze vur de schónste opa's, opoes, vadders, moeders en kènder. (ók nog un vurrassing)
20.00 - 01.00 buurthèùs hout-oewe meule, wèèze
20.00 - 02.00 troubadour hout-oewe meule, wèèze

zondag de vèfde
móndag de zisde
dinsdag de zeuvende

13.00 - 17.00 troubadour nie mèùkele, dur bòllieë
13.00 - 17.00 buurthèùs vur de kènder, vurral
13.00 - 17.00 buurthèùs nie kwaansele, köster

kèk naa goed, want op ...
zondag 13.00 - 18.00 gao de meej de troubadours meej dwèìle?
móndag 14.00 - 17.00 is't troubadoure vur de kènder
't buurthèùs wort op de middag himmôl gin alkohol geschonke ... (gemintepils en waandelbier is er zat)

woensdag d'n aachste
en ache naa vur unnen èchte karnevalsvierder wilt durgaon, dan komde op woensdagmèèrge om 11.00 u nòr 't buurthèùs, schónmaoke en zô. deel affiche 53

1989, carnaval, buurthuis st. anna, tilburg

in de achtergrond van het eerste carnavalsaffiche is heel licht een masker zichtbaar; dit is het originele stencil / moedervel. affiche 55

1989, kinderboekenweek, tilburg

kinderboekenweek

dit en het volgende affiche zijn een co-productie van albert (die namens de openbare bibliotheek deelnam aan de taaldrukwerkplaats) en mij, een soort kaders om de activiteiten-programma's van de tilburgse (jeugd)bibliotheken, buurthuizen en de taaldrukwerkplaats in te monteren. affiche 56

1989, kinderboekenweek, tilburg

kinderboekenweek

4 - 14 oktober 1989.
kijk verder dan je neus lang is ...

aktiviteiten: