1988, de spoel, tilburg spoelt u maar niet alleen kom je hier vrolijk binnen, | 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar ik denk voor mij, ik heb niet altijd alleen in de taaldrukwerkplaats gestaan, er waren ook vrijwillig(st)ers. | 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar staode hil d'n aovent te peeze vur krap unne stöver, ja, dat is horeca-personeel, met een beetje een accent, nietwaar jan? (combinatie-techniek van de afbeelding: zeefdruk en stencil) | 1988, de spoel, tilburg spoelt u maar dor vurstao'k ginnun drol van. we zijn weer helemaal terug in de spoel, leuk hè, hoe het personeel met elkaar omgaat. | 1988, de spoel, tilburg | |
yl and schier | 8 december 1988, de spoel, tilburg aan ge spoel d ? driekwart jaar laat ie op zich wachten, joep, (verwachten ze toch wel veel van 'm, engelien en frans, en veel geduld ook,) schuift ie z'n afspraak gewoon 'n week op, dat komt hèm beter uit, zijn ze nòg blij dat ie gekomen is ... het grootste geboortekaartje dat ik ooit maakte (om te verzenden per koker), heeft ook pontificaal in de spoel gehangen. | 15 december 1988, de spoel, tilburg om ge spoel d ... in m'n asbak ligt 'n peuk te snakken naar adem. | 22 december 1988, de spoel, tilburg uit ge *spoel* d ik vind 't goed van je, dat je zo eerlijk bent, en toen hield ik op met de 'spoel'-affiches, het had me geen enkele echte betalende opdracht opgeleverd, maar wél kreeg ik door (half)dronken 'spoelers' vergelijkingen toegevoegd met 'de wilde plakker' uit amsterdam (soort voorganger van 'loesje', dan weet je waar ik het over heb) die erop neerkwamen dat ik te schijterig was om mijn 'nikszeggende prullen' op straat aan te plakken, terwijl ik eigenlijk net zo stompzinnig bezig was ... tilburg cultuurstad? |