hier heb je alvast een paar plaatjes om aan het idee te wennen ... blijf even met je muis/cursor boven een plaatje hangen om een korte tekst te laten verschijnen.
hier komt vast nog een nieuwe pagina achteraan, als daar de juiste foto's voor zijn gemaakt (want wat wordt het nou, een fietskar of een bakfiets), zoals bijvoorbeeld eentje van de stevig zwetende taaldruknomade in een hagelstorm met de kar achter (of juist vóór) z'n fiets en woest trappend, in de pedalen hangend, proberend een berg op te rijden, haha - zie je het al voor je (bak met poncho, nomade met poncho - twee tenten die elkaar achternazitten)?
de lege kar (kist op 'kleine' wieltjes) alleen al weegt tussen de 50 en de 75 kilo, daar word je toch automatisch vrolijk van? - de vier wieltjes samen kunnen tot zeker 200 kilo dragen, maar wat kan de fiets aan, of beter, wat kunnen des nomades beenspieren trekken ... erg spannend allemaal.
op deze foto's ontbreekt duidelijk zichtbaar het deel wat van deze kist op wieltjes een fiets-kar maakt - dat had jij natuurlijk allang gezien, maar je wilde er me niet mee lastig vallen (vooruit, kijk maar even stiekem verder) ... als het ding in gebruik is als mobiele taaldrukwerkplaats, bevindt het blad zich op werkhoogte (80 cm - fietswielen eraan brengen het bovenblad naar hoger dan 1 meter). Voor- en achterblad opgeklapt en op schragen rustend, leveren een werkblad op van bijna 240 x 70 cm.
dit is slechts een schets van hoe de nomadische taaldrukker uiteindelijk het straatbeeld zou kunnen opvrolijken (het risiko bestaat, dat de wegen daardoor onveiliger zouden worden omdat andere weggebruikers het overige verkeer niet in de gaten houden), maar niks ligt nog vast, misschien komt er uit de bagagedrager zelfs nog wel een kantelbare hangparasol omhooggroeien ... in wat schetsen en een in elkaar gefrotte foto kun je zien hoe m'n ideeën over fietskar-bakfiets zich ontwikkelden.
zoals de paginatitel al liet zien, deze alles-in-een-werkplaats bestaat niet meer - hieronder bij wijze van afscheid nog een foto gemaakt vlak voor het begin van zijn laatste geweldige optreden begin april 2010, in oisterwijk ... staande ovaties begeleidden de meester naar en van het podium.
enkele dagen daarna werd hij ontmanteld, ontschroefd en wat dies meer zij - aangezien de plaatvormige onderdelen vooraf verzocht hadden om de rest van hun dagen in de natuur door te mogen brengen, hebben we die wens gehonoreerd (uiteraard, en nee, we zeggen niet naar welk vakantieoord zij afgereisd zijn en onder welke voorwaarden dat gebeurde) - wielen, stalen skelet en steunpoten meenden beschikbaar te moeten blijven voor eventueel nieuwe opdrachten - deze bereidwilligheid wordt des te meer gewaardeerd, omdat toekomstig gebruik vooralsnog niet gepland is en het leven-in-opslag niet direkt als spannend omschreven kan worden ...